Udtalelse fra Colosseumklinikken Nørreport

Med en udvidelse fra 135 m2 til 310 m2, og total istandsættelse af klinikken på tegnebrættet, stod vi over for en afgørende beslutning: Valg af samarbejdspartner!
Vores valg faldt på Dental Kompagniet – og vi har ikke fortrudt et sekund.
De har formået at rådgive og organisere i samarbejde med håndværkerne, på en sådan måde at vi stort set ingen lukkedage har haft, i de 10 måneder ombygningen og udvidelsen stod på.
Den efterfølgende service er helt i top, og vi kan kun give vores varmeste anbefalinger.
Dental Kompagniet er ikke blot en leverandør – de er en fantastisk samarbejdspartner.

Administrativ leder Bøje Moustgaard

Som leder af service og vedligehold for 6 tandklinikker med i alt 28 unit er det vigtigt at have en god samarbejdspartner til at servicere enhederne.

Kva min baggrund fra produktionen hos Novozymes er vant til at have med vedligeholdelse af udstyr og maskinpark generelt at gøre.

Jeg forsøger at være lige så professionel i min tilgang til at vedligehold på klinikkerne som behandlernes arbejde med patienterne.

Ved udvælgelsen af vores servicefirma, var det vigtigt for mig at leverandøren kunne levere den service jeg ønskede og meget gerne en totalleverandør med stabile underleverandører.

Der er flere måder at vedligeholde på, men det er nu engang ofte brugstimer og belastning der afgør hvornår et emne skal serviceres og ikke en dato. Det har Dental Kompagniet forståelse for og reducere omkostningerne.

Det var også vigtigt at servicefirmaet havde evnen til at sætte sig ind mine medarbejderes situation. På hver klinik er der en klinikass. der har ansvaret for servicen og kontakten til Dental Kompagniet.

Det gør at vi er et trekløver der kan evaluere vores vedligehold … alt andet lige, så vil det skabe gode resultater.

Udvalgte klinikass. er uddannet  af Dental Kompagniet til at foretage mindre reparationer.  Det spare på servicetimerne og giver arbejdsglæde hos klinikass. Klinikass. og Dental Kompagniet bruger fx Facetime når de skal løse et mindre problem som klinikass. kan klare.

Ud over almindelig vedlighold har Dental Kompagniet leveret hardware (units, autoklaver, inventar til steriallisation etc.)

Dental Kompagniet har også forståelse for at behandling af patienter er det vigtigst. Ved udskiftning af en sterilisation arbejde de i 2 x 16 timer sammen med elektrikkere og tømrer over en weekend.

Derved lå klinikken kun stille en mandag.

 

Min intension om at en leverandør skal være et aktiv for klinikken – og ikke et nødvendigt onde – er til fuld blevet løst af Dental Kompagniet.

Af administrativ leder Bøje Moustgaard

Udtalelse fra Tandlægerne Tehrani Schmidt

Vi åbnede dørene op for vores drømmeklinik d. 1. april 2016. Klinikken er en såkaldt nul-praksis – startet op fra bunden og uden hverken inventar eller patienter. Klinikken ligger lige over for rådhuset i hjertet af Århus.

En af grundene til at vi valgte at samarbejde med Dentalkompagniet, var at deres historie minder om vores. Iværksætteri af bedste klasse.

Vi har i Dentalkompagniet fået en samarbejdspartner, der har udvist stor entusiasme og indsigt i de processer, som vi har gennemgået siden ideens spæde begyndelse og hele vejen til nu, hvor vi netop har indrettet endnu et behandlerrum. Kenneth kom med både visionære og konstruktive råd til indretning af klinikrum, således at vi bedst fremtidssikrede både de overordnede strukturelle forhold på klinikken og valgte det bedste udstyr til klinikkerne og sterilisationen. Inventaret er æstetisk og funktionelt klinikinventar. Dentalkompagniet består af fagligt meget kompentente, profesionelle og arbejdsomme mennesker.

Vores varmeste anbefalinger fra Tehrani Schmidt.